Geschillencommissie Luchtvaart op 1 juli van start

Vanaf 1 juli kunnen consumenten met hun klachten over instapweigering en geannuleerde of vertraagde vluchten terecht bij de Geschillencommissie Luchtvaart. Voor passagiers betekent de komst van deze geschillencommissie dat zij nog voor het hoogseizoen een laagdrempelige, snelle en goedkope manier hebben om geschillen met luchtvaartmaatschappijen op te lossen.

De geschillencommissie wordt ondergebracht bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken. Passagiers kunnen zich tot deze onafhankelijke geschillencommissie richten wanneer zij vinden dat de luchtvaartmaatschappijen de Europese regels over passagiersrechten niet nakomen. Het gaat hierbij om de zogenaamde ‘Denied Boarding’ verordening, die onder andere gaat over instapweigering, annulering of lange vertraging. De commissie behandelt klachten over vluchten die vertrekken met een luchtvaartmaatschappij (enkele reis of retour) vanaf een luchthaven in Nederland.

. . . lees verder op Internet

augustus 2009