welke gegevens moeten op uw briefpapier?

Uw briefpapier moet aan bepaalde eisen voldoen. Binnenkort wijzigt de PTT de meeste telefoonnummers in Nederland. Per 10 oktober 1995 zullen alle telefoonnummers tien cijfers hebben. Indien u daardoor uw briefpapier moet veranderen, let dan ook op de volgende zaken. Hier volgt een overzicht van de gegevens die volgens de wet op het briefpapier moeten worden vermeld. Iedere onderneming, ongeacht de rechtsvorm, moet het dossiernummer van het handelsregister en de Kamer van Koophandel vermelden, zowel op het briefpapier als op orders, facturen en offertes. Bovendien vermelden alle besloten en naamloze vennootschappen hun volledige naam en woonplaats (dus de statutaire zetel). Deze vermelding moet behalve op hebriefpapier ook worden gedaan op alle andere uitgaande stukken, behalve reclameuitingen. Het BTW-nummer hoeft niet op het briefpapier te worden vermeld, maar slechts op facturen, in geval van transacties binnen de Europese Unie. Ook het dossiernummer van de Kamer van Koophandel zal begin 1996 voor iedere onderneming veranderen als gevolg van een wetswijziging. De Kamers informeren alle bedrijven binnenkort hierover zodat hiermee, ook voor wat betreft de vermelding op het briefpapier, rekening kan worden gehouden. juli 1995